Συνέντευξη του Προέδρου & CEO της Data Communication, Παναγιώτη Βασιλειάδη

στον Γιώργο Αλεξάκη, περιοδικό Reporter

Η επένδυση στην πληροφορική συνιστά στρατηγική επιλογή των σύγχρονων επιχειρήσεων

 

1. Φέτος κλείνετε 30 χρόνια λειτουργίας. Ποιοι θεωρείτε ότι ήταν οι σταθμοί μέχρι τώρα της εταιρείας και πού δίνετε έμφαση από εδώ και πέρα;

Φέτος, πραγματικά ήταν σπουδαία χρονιά για εμάς. Γιορτάσαμε 30 χρόνια γεμάτα προκλήσεις, καινοτομίες και σημαντικές επιτυχίες. Οι σταθμοί της εταιρείας μας είναι πολλοί, ωστόσο, επιλέγω να σταθώ περιληπτικά στους ακόλουθους:

  • Το 1987, τη χρονιά της ίδρυσής μας, ανατρέψαμε ριζικά τα τότε δεδομένα της λειτουργίας των λογιστικών γραφείων, δημιουργώντας το πρώτο πρόγραμμα της αγοράς που υπολόγιζε και εκτύπωνε αυτόματα πάνω στα έντυπα του ΦΠΑ. Είμαστε η πρώτη εταιρεία που το σκέφτηκε, η πρώτη που το κατάφερε και για αρκετά χρόνια η μόνη!
  • Το 2000 κυκλοφορήσαμε πρώτοι τότε στην ελληνική αγορά, προϊόντα τεχνολογίας Windows. Αρχικά το Academia Financials, μια ολοκληρωμένη σουίτα λογιστικών εφαρμογών, και λίγο αργότερα το WinEra, το πρώτο μας ERP
  • Το 2004 συνάψαμε στρατηγική συνεργασία με τη Microsoft, θέτοντας τις βάσεις για το 2ο πυλώνα των σημερινών μας δραστηριοτήτων: τη δημιουργία εξειδικευμένων λύσεων για κάθετες αγορές και την υλοποίηση έργων βασισμένων στις πλατφόρμες ERP, CRM και SharePoint της Microsoft. Παράλληλα, τότε παρουσιάσαμε το προϊόν μας με τις περισσότερες εγκαταστάσεις, το σύστημα Μισθοδοσίας και Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού Premium HRM, ένα πολύτιμο εργαλείο για τα λογιστήρια και τα τμήματα HR
  • Το 2007 παρουσιάσαμε σε συνεργασία με τη Microsoft, το InnovEra ERP, μία λύση υλοποιημένη στην πλατφόρμα Microsoft Dynamics NAV, που συνδυάζει την πλούσια λειτουργικότητα ενός κορυφαίου ERP με τη δική μας πολυετή εμπειρία, παρέχοντας όλη τη λειτουργικότητα που χρειάζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις. Η συγκεκριμένη λύση ήταν η στην Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη και η 32η παγκοσμίως που έλαβε την ανώτατη τιμητική πιστοποίηση "Certified for Microsoft Dynamics"
  • Το 2017 επισφραγίσαμε την 30χρονη πρωτοπόρο πορεία μας με μια νέα, παγκόσμια αυτή τη φορά, καινοτομία για τα λογιστικά γραφεία, το DC Scan4you. Μια Cloud Yπηρεσία Τεχνητής Νοημοσύνης για την αυτόματη αναγνώριση και καταχώρηση ψηφιοποιημένων παραστατικών. Η νέα μας υπηρεσία σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη επιτυχία μας στο χώρο του cloud computing, ένα χώρο στον οποίο έχουμε ήδη εισέλθει δυναμικά αναπτύσσοντας τη νέα γενιά εφαρμογών μας, στην οποία και επενδύουμε σημαντικά.

 

 

2. Πώς αξιολογείτε τη συνεργασία σας με τη Microsoft;

Όπως προανέφερα, η συνεργασία με τη Microsoft αποτέλεσε στρατηγική κίνηση, αφού αποτελεί σήμερα τον ένα από τους δύο κύριους πυλώνες δραστηριότητάς μας, αυτόν του Corporate Solutions Division, για εξειδικευμένες λύσειςσε επιχειρήσεις με σύνθετες ανάγκες.

Μέχρι σήμερα έχουμε υλοποιήσει με απόλυτη επιτυχία περισσότερα από 200 έργα Microsoft Dynamics NAV & CRM. Εξασφαλίζουμε κορυφαία ποιότητα σε επίπεδο διαδικασιών και παραδοτέων ακολουθώντας τη διεθνή μεθοδολογία υλοποίησης έργων της MicrosoftSure Step.

Παράλληλα, στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, έχουμε αναπτύξει δύο καθετοποιημένες λύσεις, αποκλειστικά για τους κλάδους του φαρμάκου, της ενέργειας και του φυσικού αερίου, το Pharma CRM Accelerator και το Energy Dynamics Accelerator. Και οι δύο ενσωματώνουν πλήθος καινοτόμων χαρακτηριστικών και εξειδικευμένη λειτουργικότητα, καλύπτουν σημαντικά κενά της αγοράς και χρησιμοποιούνται σήμερα από μεγάλους παίκτες, όπως η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας, το Αέριο Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας, ο ΗΡΩΝ, FREZYDERM, BAYER, Pharmathen.

Τέλος, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη διάκρισή τους στο διαγωνισμό ΒΙΤΕ Awards ως εργαλεία καινοτομίας και παραγωγικότητας (2013, 2016).

 

3. Πώς υποδέχτηκε η αγορά τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία, DCScan4you;

Με μεγάλο ενθουσιασμό! Ήδη από τις πρώτες μέρες που παρουσιάσαμε την υπηρεσία σε όλη την Ελλάδα, το ενδιαφέρον της λογιστικής κοινότητας ήταν πρωτοφανές. Διαμορφώνεται μία «νέα γενιά» λογιστικών γραφείων που δεν ασχολούνται με γραφειοκρατικές εργασίες, αλλά προσφέρουν ποιοτικότερες υπηρεσίες στους πελάτες τους, αφού οι λογιστές που χρησιμοποιούν τη νέα μας υπηρεσία, επιτυγχάνουν:

  • κατάργηση της πληκτρολόγησης 
  • καταχωρίσεις σε μηδενικό χρόνο
  • μηδενισμό των λαθών καταχώρησης
  • ελαχιστοποίηση του χρόνου ελέγχων
  • ηλεκτρονική αρχειοθέτηση χιλιάδων παραστατικών

Σημειώστε ότι όλα αυτά υλοποιούνται χωρίς κόστος εγκατάστασης και παραμετροποίησης, με ένα απλό σκάναρισμα!


4. Μιλάτε με χιλιάδες επιχειρήσεις κάθε μέρα. Τι μηνύματά σας στέλνουν; Μπορούν να αντέξουν; Τι θα προτείνατε στις επιχειρήσεις για ένα πλαίσιο δράσης που θα οδηγούσε σε καλύτερα αποτελέσματα για όλους;

Οι καιροί είναι σαφέστατα δύσκολοι και οι απαιτήσεις που αντιμετωπίζουν όλες οι επιχειρήσεις ιδιαίτερα σκληρές. Ο καταιγισμός των νέων νόμων, το συνεχώς μεταβαλλόμενο νομοθετικό πλαίσιο, η εξοντωτική φορολόγηση και η σαφέστατη μείωση της ζήτησης δημιουργούν ένα περιβάλλον «τοξικό» για το επιχειρείν.

Κρίνεται επιτακτική, λοιπόν, η ανάγκη οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν άμεσα στις νέες συνθήκες, να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, να προβλέψουν τους κινδύνους, να μειώσουν τα κόστη και να εντοπίσουν τις νέες ευκαιρίες. Εμείς, ως στρατηγικός σύμβουλος των επιχειρήσεων – πελατών μας, προτείνουμε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής αξίας, με την πεποίθηση ότι η επένδυση στην πληροφορική συνιστά στρατηγική επιλογή. Ειδικά τώρα με τις cloud υπηρεσίες που μειώνουν σημαντικά τα κόστη λειτουργίας, συντήρησης και επένδυσης, η βελτιστοποίηση της λειτουργικότητας και η διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό είναι πιο εφικτή από ποτέ. Ήδη, σήμερα, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις έχουν συνειδητοποιήσει την ανάγκη αυτή και προχωρούν δυναμικά στην ψηφιοποίησή τους.

Επίσης, στην Data Communication δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στον ικανοποιημένο πελάτη, γιατί ο πελάτης βρίσκεται στο επίκεντρο της φιλοσοφίας μας. Στο πλαίσιο αυτό επενδύουμε σημαντικά στην ολοκληρωμένη εμπειρία του, με καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς και υποδειγματική υποστήριξη και εξυπηρέτηση. Ειδικότερα, η ολοκληρωμένη πολιτική εξυπηρέτησής μας, Customer Care 360, περιλαμβάνει μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών, ενώ έχει βραβευθεί 4 φορές στο διαγωνισμό «Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών».

 

5. Οι επιχειρήσεις πληροφορικής στην Ελλάδα μετά τα όσα συνέβησαν στον κλάδο θεωρείτε ότι μπορούν να παίξουν διεθνή ρόλο;

Σαφέστατα! Η τεχνογνωσία, οι καινοτόμες πρακτικές, οι δυνατές συνεργασίες και η πολύχρονη εμπειρία των ελληνικών επιχειρήσεων πληροφορικής αποτελούν ισχυρά εφόδια για μία δυναμική παρουσία και στο εξωτερικό. Ο κλάδος μας μπορεί και πρέπει να «βγει μπροστά», στην προσπάθεια εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας. Η παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές είναι απολύτως αναγκαία για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας.

 

6. Τα τελευταία χρόνια έχετε επιδείξει σημαντική άνοδο στο ανθρώπινο δυναμικό σας. Θέλετε να μας το σχολιάσετε;

Την τελευταία πενταετία είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για το ρυθμό ανάπτυξης των εργασιών της εταιρείας μας, αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού μας. Ειδικότερα, από το 2012 μέχρι σήμερα έχει σημειωθεί αύξηση των εργαζομένων κατά 132%. Η αύξηση αυτή θεωρούμε, τόσο εγώ όσο και η Αντιπρόεδρος της εταιρείας, Ζωή Δουζένη, ότι οφείλεται, πέρα από τις αυξημένες ανάγκες μας, στη φιλοσοφία μας ότι οι άνθρωποί μας αποτελούν την κινητήρια δύναμη της Data Communication, καθώς και στο καλό εργασιακό μας περιβάλλον. Η δημιουργία και η διατήρηση ενός εξαιρετικού περιβάλλοντος εργασίας αποτελεί πρωταρχικό μας στόχο. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με τη συστηματική επένδυση στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των στελεχών μας, μας οδηγεί σε υψηλό ποσοστό δέσμευσης των εργαζομένων.

Η προσπάθειά μας έχει επιβραβευτεί και από τους ανθρώπους μας, οι οποίοι μας έχουν αναδείξει 5 φορές Best WorkPlace στην Ελλάδα και 1 στην Ευρώπη.

 

7. Γιατί ένας νέος με έφεση στον κώδικα να μείνει Ελλάδα. Άλλωστε κι εσείς καταγράψατε μια μεγάλη πορεία στο εξωτερικό;

Όταν εγώ σπούδαζα πληροφορική, ο όρος ήταν σχεδόν άγνωστη λέξη στην Ελλάδα. Σήμερα όμως ο κλάδος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, αντιστέκεται σθεναρά στην οικονομική κρίση και κινείται με υψηλές ταχύτητες απαιτώντας από τις εταιρείες υψηλή προσαρμοστικότητα. Νέες τάσεις, όπως το cloud, το mobility, το Business Intelligence (BI), τα social media και τα big data προκαλούν το αυξανόμενο ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων που αναζητούν πλέον συνεργάτες που θα τους προσφέρουν αυτά τα προϊόντα/υπηρεσίες. Στο πλαίσιο αυτό τα software houses αναζητούν στελέχη με την κατάλληλη εκπαίδευση για να αναπτύξουν τις νέες εφαρμογές λογισμικού. Δυστυχώς όμως, νέοι με έφεση στον κώδικα και γνώσεις της νέας τεχνολογίας σπανίζουν στην αγορά. Τα πανεπιστήμιά μας πρέπει να αφουγκραστούν τις ανάγκες των επιχειρήσεων και να προσαρμόσουν τα προγράμματα σπουδών, ώστε να καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων πληροφορικής και να συμβάλουν έτσι στην μείωση της ανεργίας των νέων.

 

8. ΕΣΠΑ και πληροφορική. Είναι το κλειδί στήριξης του κλάδου;

Ναι, όντως είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν προγράμματα χρηματοδότησης των επιχειρήσεων από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, έτσι ώστε να καταφέρουν οι επιχειρήσεις να επενδύσουν σε εφαρμογές πληροφορικής, να ενισχύσουν την κερδοφορία τους και να μειωθεί η ανεργία. Ζητούμενο, βέβαια, είναι ο καλός σχεδιασμός των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ώστε να περιλαμβάνουν δράσεις που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων.

Επίσης, πρέπει να δημιουργηθούν προγράμματα που θα απευθύνονται στις επιχειρήσεις του κλάδου πληροφορικής, προκειμένου να στηρίξουν τις προσπάθειές τους για δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών και να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους σε αγορές του εξωτερικού.

 

Περιοδικό Reporter | Κυκλοφόρησε μαζί με το Πρώτο Θέμα | 30/12/2018 | Δείτε το έντυπο

Σε ανοδική πορεία η Data Communication

Περισσότερα

Η ελληνική εταιρεία που όλοι θέλουν να δουλέψουν

Περισσότερα