Νικώντας την κρίση!

Παναγιώτης Βασιλειάδης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλοςτης Data Communication

Πάντα είχαμε την εντύπωση ότι η Data Communication ήταν μία από τις πιο "νοικοκυρεμένες" εταιρείες πληροφορικής στην Ελλάδα, αλλά το να κλείνει οικονομικό έτος (τον Ιούνιο) με +7% στα έσοδα εν μέσω της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας δείχνει ότι η εταιρεία εκτός από "νοικοκυριό" διαθέτει όραμα και στρατηγική.

 

Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Παναγιώτη Βασιλειάδη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Data Communication, σχετικά με την εταιρεία και τα επόμενο Βήματα της. Η συζήτηση ξεκίνησε φυσικό από την κρίση και το πως κινείται εν μέσω αυτής η Data Communication. Όπως μας αποκαλύπτει ο κ. Βασιλειάδης, η εταιρεία κατάφερε να φθάσει τα €4,1 εκατ. σε τζίρο, ποσό που αντιστοιχεί σε αύξηση 7% περίπου σε σχέση με τα €3,8 εκατ. του 2009 (η εταιρεία κλείνει τη χρήση της κάθε τέλος Ιουνίου).

Αυτό σημαίνει ότι "κάτι έχουν βρει στην Data Communication" για την αντιμετώπιση της οικονομικής συγκυρίας απλό αυτό το "κάτι" όπως μας εξηγεί ο κ. Βασιλειάδης-δεν είναι κάποια "μαγική συνταγή", αλλά το αποτέλεσμα μίας σταθερής πορείας και συγκεκριμένης στρατηγικής όλο αυτά τα χρόνια. Έτσι λοιπόν, η εταιρεία συνεχίζει τις "ελεγχόμενες επενδύσεις" όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο επικεφαλής της, και όχι μόνο δεν προχωράει σε μειώσεις προσωπικού, αλλά επιπλέον πραγματοποιεί -έστω και με μέτρο- προσλήψεις. Βεβαίως, η επίδραση της κρίσης είναι φανερή και σε αυτόν τον τομέα, αφού μέσα σε μία ημέρα το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού παρέλαβε 310 βιογραφικά για μία θέση τεχνικού που είχε ανακοινώσει... Αυτήν τη στιγμή, δε, η εταιρεία αναζητά πωλητές και συμβούλους.

 

Φαίνεται επίσης, ότι εκτός Αττικής τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, αφού σύμφωνα με τον κ. Βασιλειάδη η κρίση μοιάζει να έχει μεγαλύτερη επίδραση, κάτι που διαπιστώνει κανείς και μέσω του υποκαταστήματος της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, αλλά και μέσω του αντίστοιχου στην Πάτρα.

 

Το κανάλι

Η Data Communication διαθέτει ένα δίκτυο συνεργατών που αριθμεί περίπου τους 120 partners αυτήν τη στιγμή, με κάποιους εξ αυτών να υποστηρίζουν εκτός από τις λύσεις της ίδιας της εταιρείας και το Microsoft Dynamics NAV. Η στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία είναι καθαρό καναλοκεντρική εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ενώ αντίθετα, στα δύο αυτά μεγάλα αστικά κέντρα δραστηριοποιείται συνήθως (όχι όμως και απαραίτητα) μέσω απευθείας πωλήσεων. Από την άλλη μεριά, στην υπόλοιπη Ελλάδα, ακόμη και τα έργα που έχει κλείσει απευθείας η Data Communication, αυτά διοχετεύονται στο δίκτυο των συνεργατών της εταιρείας, αφού βασικός στόχος είναι το να βρίσκεται διαρκώς δίπλα στον πελάτη. Συνολικά, η Data Communication ακολουθεί μία "αυστηρή" πολιτική και φιλοσοφία, αφού ο βασικός στόχος της είναι να παραδίδει σωστά. Στην ίδια φιλοσοφία κινείται και η απόφαση τη; εταιρείας να δημιουργεί σωστές νέες υπηρεσίες για το υπάρχον πελατολόγιο (η εταιρεία διαθέτει πάνω από 17.000 πελάτες) και εν συνεχεία να προσπαθεί να διευρύνει το τελευταίο. Όπως μας εξηγεί ο κ. Βασιλειάδης, αυτή η στρατηγική "έχει δουλέψει τέλεια" μέχρι σήμερα, σε σημείο που "πολλές πωλήσεις, γίνονται πλέον από μόνες τους!

 

Microsoft και νέα προϊόντα

Η Data Communication προωθεί και τις λύσεις της οικογένειας Microsoft Dynamics (NAV και CRM), έχοντας στηρίξει το InnovEra ERP στο NAV. Ο κ. Βασιλειάδης πιστεύει πολύ στο προϊόν και στη συνεργασία της εταιρείας με τη Microsoft, σημειώνοντας ότι μπορεί το Navision να μην έχει αποσπάσει ακόμη το μερίδιο αγοράς που θα έπρεπε, αλλά κινείται με καλούς ρυθμούς και πλέον, μετά την έκδοση του 2009, διαθέτει όλη τη λειτουργικότητα που χρειάζεται αλλά και φοβερά ανταγωνιστικές τιμές.

 

Ουσιαστικά, η Microsoft δημιουργεί τεχνολογία και ο πελάτης την απολαμβάνει έτοιμη" σημειώνει ο επικεφαλής της Data Communication. "Δεν νομίζω πως μπορεί να υπάρξει σύγκριση με ελληνικές προσπάθειες, αφού οι επενδύσεις της Microsoft είναι ασύλληπτες για τα ελληνικά δεδομένα, ενώ βέβαια υπάρχει και διαφορετική αίσθηση ασφάλειας απέναντι σε θέματα όπως πιθανή πτώχευση ή συγχώνευση του κατασκευαστή. Η Data Communication έχει δημιουργήσει ουσιαστικά ένα "κέλυφος" γύρω από το NAV με τη λογική να υπάρχουν πολλά στοιχεία προεγκατεστημένα ώστε ο πελάτης να είναι άμεσο παραγωγικός. Είναι χαρακτηριστικό ότι για μία εγκατάσταση των 10 θέσεων εργασίας δεν απαιτούνται πάνω από 4-5 ημέρες για την παράδοση του έργου. Σε επίπεδο νέων προϊόντων, ο κ. Βασιλειάδης είχε δύο σημαντικές αποκαλύψεις:

 

  • Η πρώτη αφορά στο ολοκαίνουργιο πρόγραμμα διαχείρισης ακινήτων. Η εφαρμογή δημιουργήθηκε ενόψει της υποβολής των δηλώσεων ΦΑΠ (Φόρου Ακίνητης Περιουσίας) και ονομάζεται "Academia Financials Φόρος Ακίνητης Περιουσίας". Σχεδιάστηκε για να καλύψει τις ανάγκες νομικών και φυσικών προσώπων και υποστηρίζει σύνδεση με τους χάρτες της Google.
  • Η δεύτερη αφορά στην είσοδο της Data Communication στο retail. Με την εφαρμογή DC Retail, η εταιρεία μπαίνει σε μία νέα αγορά η οποία αναπτύσσεται ραγδαία λόγω και των τελευταίων εξελίξεων, και ο κ. Βασιλειάδης διακρίνει μία σημαντική ευκαιρία αφού πολλά από τα υπάρχοντα προγράμματα ήταν απαρχαιωμένα. Οι μέχρι στιγμής αντιδράσεις είναι ιδιαίτερα θετικές (το προϊόν διατίθεται και ως stand-alone αλλά και ως συνδυασμός back/front office) και στόχος της εταιρείας με την νέα έκδοση είναι η αύξηση του πελατολογίου και η σύναψη συμβολαίων συντήρησης.
     

Tech Channel Partner | 1 Σεπτεμβρίου 2010

Academia Financials Φόρος Ακίνητης Περιουσίας από την Data Communication

Περισσότερα

Η Data Communication βραβεύεται από τη Microsoft για τρίτη συνεχόμενη χρονιά

Περισσότερα