Η τεχνολογία που κάνει τη διαφορά σε αβέβαιους οικονομικά καιρούς

του Μύρωνα Φλουρή, Business Solutions Sales Manager CRM Systems της Data Communication

Η διαχείριση πελατειακών σχέσεων, ως βασική επιχειρησιακή στρατηγική, αναδύθηκε σταδιακά στην αγορά, καθώς ο ανταγωνισμός γινόταν ολοένα σκληρότερος. Η σημερινή οικονομική συγκυρία αφήνει ελάχιστα περιθώρια για επιθετικές και δαπανηρές στρατηγικές που στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της αξίας των σχέσεων με τους πελάτες. Αντίθετα, η χρήση κατάλληλων τεχνολογιών και εργαλείων αναδεικνύεται ως ‘σώφρων’ εναλλακτική πρόταση.

 

Το CRM είναι η τεχνολογία που επιτρέπει στους οργανισμούς να παρακολουθούν και να αξιοποιούν κάθε αλληλεπίδραση με τον πελάτη, μεγιστοποιώντας τις ευκαιρίες των εσόδων αλλά και την εμπιστοσύνη των πελατών. Το CRM βοηθά τις εταιρείες να βελτιστοποιήσουν τις δραστηριότητές τους από την αυτοματοποίηση των εργασιών ρουτίνας έως και την τυποποίηση των βέλτιστων πρακτικών και επιτρέπει στους οργανισμούς να μεγιστοποιήσουν την αξία των πελατών τους. H Nucleus Research αναφέρει ότι «αν υπάρχει ένας τομέας της τεχνολογίας, όπου θα πρέπει κάποιος να αυξήσει τις επενδύσεις σήμερα, είναι το CRM» (2008).

 
 
ΥΙΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΕΞΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ CRM

Αλλά πώς ακριβώς μπορεί να βοηθήσει ένα σύστημα CRM και ποια είναι τα πιθανά οφέλη; Πέντε είναι οι κύριες στρατηγικές στις οποίες το CRM βοηθά τις εταιρείες να επικεντρωθούν, προκειμένου να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν:

 

  • Εστίαση σε υφιστάμενους πελάτες

Είναι κοινή διαπίστωση ότι η διατήρηση των κατάλληλων πελατών είναι οικονομικά αποδοτικότερη από την απόκτηση νέων. Η στρατηγική διατήρησης υφιστάμενων πελατών ξεκινά από τη γνώση. Το CRM αποδεικνύεται πολύτιμος σύμμαχος της κάθε επιχείρησης στην προσπάθεια να συνθέσει το παζλ της πλήρους σχέσης της με τον πελάτη, όπως αυτή διαμορφώνεται από δημογραφικά δεδομένα, επαφές, παράπονα, πωλήσεις, εισπράξεις κ.α. – δεδομένα δηλαδή που μπορεί να βρίσκονται διάσπαρτα σε συστήματα και εφαρμογές του οργανισμού.

 

  • Μεγιστοποίηση των ευκαιριών εσόδων

Οι οργανισμοί πρέπει να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία των υφιστάμενων πελατών και να αξιοποιήσουν καλύτερα τις ευκαιρίες εσόδων. Η στόχευση των κατάλληλων υποψηφίων είναι προφανώς η ταχύτερη μέθοδος για τη μείωση του κόστους και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της κάθε εκστρατείας. Μία εφαρμογή CRM μπορεί να προσφέρει ακριβέστερη κατηγοριοποίηση των πελατών, αξιολόγηση ευκαιριών πώλησης και να βοηθήσει τις εταιρείες να επικεντρωθούν στους πελάτες εκείνους που είναι πιθανότερο να αγοράσουν.

 

Η καλύτερη στόχευση, όμως, είναι από μόνη της αρκετή; Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι σε θέση να δημιουργούν γρήγορα εκστρατείες, να κάνουν τη διανομή της επικοινωνίας σε κανάλια και –το κυριότερο- να παρακολουθούν και να αξιολογούν την απόκριση. Με ένα σύστημα CRM οι οργανισμοί μπορούν εύκολα να παρακολουθούν την αποτελεσματικότητά τους και να ρυθμίζουν γρήγορα το κανάλι ή το μήνυμα για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων.

 

  • Περισσότερες πωλήσεις με λιγότερα μέσα

Με τη μείωση, λόγω της κρίσης, των διαθέσιμων πόρων οι οργανισμοί δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στον εξορθολογισμό και την αυτοματοποίηση των διαδικασιών που επιτρέπουν την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών και απελευθερώνουν τους εργαζόμενους, προκειμένου να επικεντρωθούν σε υψηλής προστιθέμενης αξίας δραστηριότητες. Εργαλεία που επιτρέπουν τον εκσυγχρονισμό χρονοβόρων διαδικασιών - όπως ενδεικτικά οι εγκρίσεις προϋπολογισμού, η εκτέλεση καμπάνιας, η υποβολή προσφορών και παρακολούθηση των πωλήσεων - βελτιώνουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων συμβάλλοντας στην επίτευξη του στόχου να γίνονται περισσότερα με λιγότερα.

 

  • Μείωση του λειτουργικού κόστους

Το CRM μπορεί να βοηθήσει μειώνοντας το λειτουργικό κόστος σε δύο βασικούς τομείς: Διευκολύνοντας την παροχή οικονομικά αποδοτικής εξυπηρέτησης των πελατών και, παράλληλα, επιτρέποντας στους οργανισμούς να ελαχιστοποιήσουν τις δαπάνες πληροφορικής μέσω της ενοποίησής του με τα λοιπά συστήματα.

Η ενδυνάμωση των στελεχών υποστήριξης είναι ένας εξίσου αποτελεσματικός τρόπος για τον έλεγχο του κόστους των υπηρεσιών. Με εύκολη πρόσβαση στο πλήρες προφίλ των πελατών (συμβάντα, ιστορικό, προτιμήσεις, κ.a.) αλλά και σε ισχυρά εργαλεία διαχείρισης της γνώσης, τα στελέχη είναι σε θέση να επιλύσουν τα προβλήματα γρηγορότερα. Το CRM είναι το σύστημα που παρέχει όλα τα μέσα για κοστολογικά αποδοτικότερη εξυπηρέτηση πελατών.

 

  • Βελτιστοποίηση των υπαρχουσών επενδύσεων με το Microsoft Dynamics ® CRM

Η χρήση του Microsoft Dynamics ® CRM δίνει ένα επιπλέον σημαντικό πλεονέκτημα: την ευελιξία και τη βέλτιστη αξιοποίηση των συστημάτων και δεξιοτήτων που ήδη υπάρχουν στον οργανισμό και ειδικότερα της απρόσκοπτης συνδεσιμότητας με τη μεγάλη γκάμα εφαρμογών της Microsoft αλλά και τρίτων κατασκευαστών:

  • Microsoft Office Outlook, Word και Excel
  • Microsoft .NET και SQL Server
  • Ευέλικτη πλατφόρμα με δυνατότητα επιλογής εγκατάστασης on-premise ή online (cloud)
  • Εύκολη διασύνδεση με εφαρμογές τρίτων κατασκευαστών
  • Ενσωματωμένα εργαλεία επιχειρηματικής ευφυΐας και ανάλυσης δεδομένων
  • Εργαλεία αυτοματοποίησης ροής διαδικασιών (workflows)

 

  • Υλοποίηση, το «κλειδί» της επιτυχίας!

H επιτυχής υλοποίηση ενός έργου CRM βασίζεται στην ποιότητα και τις δυνατότητες του λογισμικού, καθώς και στην εμπειρία και τεχνογνωσία της εταιρείας που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου. Είναι σημαντικό ο υλοποιητής να μπορεί να καταλάβει το “business” του πελάτη, ώστε να μπορεί να σχεδιάσει μαζί του την ιδανική λύση σύμφωνα με τις ειδικές ανάγκες της συγκεκριμένης επιχείρησης. Η Data Communication, έχοντας έγκαιρα διαβλέψει την σημαντικότητα των CRM συστημάτων, δημιούργησε το 2006 Τμήμα Έργων CRM και έχει υλοποιήσει μέχρι σήμερα μεγάλο αριθμό έργων σε σημαντικές επιχειρήσεις. Είναι, σήμερα, ο μoναδικός Gold Partner συνεργάτης της Microsoft. Πιστεύοντας στην αξία των εξειδικευμένων εφαρμογών έχει δημιουργήσει με πλατφόρμα το Microsoft Dynamics μια σειρά λύσεων για κάθετες αγορές όπως: Φαρμακευτική Aγορά (Pharma CRM), Ενέργειας, Τουρισμού κλπ,

 

Συμπερασματικά, χωρίς μια καλά μελετημένη επιχειρησιακή στρατηγική, αλλά και χωρίς τα εργαλεία που επιτρέπουν την υλοποίησή της, χάνονται πολλές ευκαιρίες για ανταγωνιστικό προβάδισμα αλλά και για βιώσιμη ανάπτυξη. Με την επένδυση στο CRM οι οργανισμοί μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα και να βρεθούν καλύτερα τοποθετημένοι στην αγορά. Το Microsoft Dynamics CRM προσφέρει την ευκαιρία αυτή, παρέχοντας το κατάλληλο μίγμα χαρακτηριστικών και ευελιξίας, ώστε να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη επιτυχία.

 

Κέρδος | 25/11/2012 

Η κρίση θέλει το CRM της

Περισσότερα

Σύστημα CRM «όπλο» στη στρατηγική επιχειρήσεων

Περισσότερα